05 april, 2008

Webbdesign: Gårda Brygga Portal

Ett webbprojekt
För inte så länge sedan satt och någon annan jag känner och diskuterade om Gårda Brygga, som befinner sig vid kusten i Åsa i norra Halland, och kom fram till att det behövs en webb-portal för att samla ihop all information om området och några av dess föreningar på ett enda ställe. Vi kom då fram till att Gårda Brygga skulle få en egen webbsida [1] där man i framtiden kan läsa om området, badplatser, parkering, båtplatser med mera.

Portalen är främst till för de som bor och lever runt omkring området men kan även rekommenderas till turister lite senare framåt sommaren så vi hoppas på att lägga upp mer information.

Det är som sagt en webbsida och det är jag som har fått i uppgift att designa den. Jag har precis gått en fortsättningskurs i webbdesign och bättrat på mina kunskaper. Min strävan är att vem som helst ska kunna komma åt sidan - oavsett handikapp eller lässvårigheter.

Det är mitt första stora projekt som kommer vara tillgängligt för allmänheten så därför satsar jag även på att försöka stödja olika webbstandarder för att underlätta för er besökare.

Webb-portalen förväntas vara klar någon gång i maj så allt kan hända tills dess. Men det som är planerat än så länge är att det ska finnas olika CSS-mallar som ska underlätta för dem med olika lässvårigheter. Det ska finnas möjlighet att omvandla portalen till svartvit, normal, stark kontrast och/eller större text.

Så letar ni information om något i Gårda Brygga så får ni gärna göra ett besök till webbsidan för att se om ni finner vad ni söker.

Källa
[1] http://www.gardabrygga.se Adressen leder till webb-portalen för Gårda Brygga (norra Halland)

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.