06 april, 2008

Nätverk: Cisco simulatorn GNS3 v0.4.1 bugg fix

Utvecklarna bakom det fantastiska programmet GNS3, som används för att simulera Cisco routrar, har släppts i ännu en ny version [1]. Fast denna gången är det inga större ändringar utan bara några bugg-fixar som är mycket viktiga. Det var under den senaste versionen (v0.4) som de flesta buggarna uppstod och utvecklarna har arbetat hårt med att samla in information och buggrapporter av några av oss som använder programmet.

Det är två saker som jag hoppas ska fungera bra vilka är unicode förbättringen och att man kan ändra konsolport. Vet inte riktigt om jag har förstått det rätt men hoppas att de menar att man kan flytta på kablarna om man har satt dem på fel ställe.

En annan viktig bugg var uppdateringen av "Externa Hypervisor" anslutningar som sägs avbrytas efter förra uppdateringen. Detta är något som jag verkligen vill testa inom kort för jag vill testa att komma åt min fysiska (riktiga) Cisco switch och sedan ansluta till den från Dynamips programvaran via GNS3.

Källa
[1] http://www.gns3.net/news/gns3-0.4.1-released.html
http://www.gns3.net/download

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.