05 april, 2008

IT/Framtiden: Epic 2015

Följ med på en fantastisk framtidsresa som berättas i denna kortfilm engelska [1]. Den handlar kort om hur en grupp människor tror att teknikvärlden kommer se ut år 2015. Där nämns bland annat Google, Amazon, Microsoft m.fl samt deras kontroll över världen.

Framtiden? Att alla tidningar försvinner och varje person själv kan publicera och sända ut information och nyheter som händer i realtid - GPS Broadcasts!

Jag har egentligen lite svårt att riktigt beskriva denna kortfilm men jag rekommenderar verkligen att ni ser den, eller rättare sagt lyssnar på vad de har att säga. Den beskriver en verklighet som inte alls verkar vara så långt borta eller så olik den värld vi lever i idag.

Se den! Hör den!

Videon är skapad av Robin Sloan och Matt Thompson

Källa
[1] http://www.albinoblacksheep.com/flash/epic

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.