10 april, 2008

Webbdesign: CSS Design och layout galleri

Riktigt snygga layouter och design som har skapats med CSS
Är det inte fantastiskt att webbsidor i dag ser så mycket snyggare ut än vad de gjorde i första början. Webben har utvecklats radikalt och man har även haft möjligheter att utveckla webbapplikationer som är tänkta att ersätta våra hederliga programvaror i framtiden. Men med funktion och logik kommer ett ansvar för att skapa en attraktiv webbsida eller webbtjänst som besökarna tycker om. Det är en utmaning som många har försökt sig på och många har lyckats utmärkt.

Här publiseras en lista på mina favorit-gallerier som listar CSS design för webben:
Själv så har jag alltid använt mig av CSS men det är svårt att få en webbsida att se ut likadant i många olika webbläsare och samtidigt attrahera besökare med design och innehåll. Därför brukar jag även söka efter inspiration på webben för att få fler idéer och tips. Sedan försöker jag även diskutera med några av mina vänner som också är intresserade av webbdesign men de är inte lika pålästa som mig ännu men de avancerar framåt med framgång.

Slutord
En design och layout med CSS skapar så mycket renare kod och det är samtidigt väldigt kraftfullt. Så om ni är intresserade av CSS men inte har tillräckliga kunskaper eller inte kommer på några idéer så kan jag rekommendera ett besök till en av webbsidorna som jag har listat här ovanför.

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.