23 april, 2008

Java: Programmering för mobiltelefonen

Lite kort information
Detta är egentligen ingen riktig artikel utan är än så länge bara en liten referens om man vill komma igång med javaprogrammering för mobiltelefoner. Länkarna är på engelska och innehåller guider för hur man sätter upp sitt första HelloWorld med J2ME (Java 2 Micro Edition). Lite senare framöver är det tänkt att jag ska skriva en fulländad artikel inom ämnet eftersom jag har tänkt att studera Javaprogrammering till höstterminen 2008.

Referenser
Ladda ner J2ME från Sun
Introduction to J2ME
Wireless Development Tutorial Part 1
Wireless Development Tutorial Part 2

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.