06 april, 2008

Webbdesign: 10 Monokroma Webbsidor

Idag när jag satt och surfade runt på Internet fann jag en blogg som har skrivit en post om 10 monokroma webbsidor [1]. Sidorna som presenteras är ett halvår gamla så några av dem har förändras sedan dess. Jag tycker i alla fall att det kan vara ett bra tips för dig som vill designa en stilren webbsida, som synskadade inte har några problem med att läsa. Jag tycker även att det är snyggt med grå, svart, vita webbsidor. Det viktiga man måste tänka på är att då inte fylla sidan med för mycket text och göra den rörig.

Källa
[1] http://tutorialblog.org/10-monochrome-websites/

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.