11 december, 2007

Teknik: XPango delar ut gratis iPod, Wii och Xbox 360

-- Posten som låg här innan har tagits bort --

Uppdaterat:
Varför har jag tagit bort denna post? Jo därför att även fast Xpando verkligen fungerar så är det otroligt svårt att värva kunder. Jag har märkt efter att ha läst igenom deras avtal mycket noggrannare har jag upptäckt att om man värvar en person måste han/hon även registrera sig för en av tjänsterna som erbjuds via Xpando. Detta brukar kostar pengar men det är först efter att en registrering har gjorts som personen räknas som en korrekt värvad Xpango kund. Det är först då antalet uppdateras med +1 och så fortsätter det ända tills man når gränsen för sin utvalda vara.

Hur ni verkligen kan lyckas om ni nu känner för det: jag vet att en av tjänsterna som er refererade kund måste anmäla sig till är en poker sajt. Såvida ni inte har cirka 20 kompisar som vill anmäla sig till pokersajten inom en snar framtid ungefär samtidigt så får ni nog det svårt attå några som helst poäng.

Xpango tjänar på detta eftersom de vet att folk kommer klicka och registrera sig men oftast inte registrera sig på en av alla de tjänster som erbjuds (exv. en poker sajt). Xpango får in tusentals besökare och reklamen de visar med drar troligtvis in väldigt mycket pengar på grund av det enorma besökarantalet som dras till sajten.

Jag har nu själv redan avregistrerat mig från Xpango och tänker inte fortsätta med detta trams. Det är bara företagen bakom sådant här som tjänar pengar och de lockar med "gratis" saker. Visst att sakerna är gratis men man får gå igenom en hel del för att ens få en av de produkter man har valt.

Till alla er som läser detta hänvisar jag gärna till mina andra IT-relaterade artiklar som publiceras här på bloggen vid jämna mellanrum.

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.