30 april, 2009

Office Powerpoint 2007: Gratis mallar för presentationer

Letar du efter nya mallar (eng. templates) till ditt Microsoft Office Powerpoint 2007 (eller 2003)? I så fall behöver du inte söka längre eftersom jag här nu vill tipsa om en bra källa för nedladdningar av mallar.

Webbsidan jag vill tipsa om [1] hör faktiskt till Microsoft själva och de har publicerat ett par gratis mallar som är tillgängliga för alla. Några är riktigt snygga medan vissa är lite sämre utformade. Alla mallarna finns representerade av grupper så det är enklare att finna en presentationsmall som passar just dig.

Det finns även mallar för de som vill presentera fotoalbum, projektplaneringar, affärer, ekonomi, företag och många fler. Se exempel bild 1.


(Klicka på bilden för att förstora) Bild 1

Finner du ingen mall som passar dina behov kan du ju alltid googla. Tänk bara på att det kan förekomma virus i nedladdningsbar media så du bör ha ett fungerande och uppdaterat antivirusskydd på din dator.

Källa
[1] Presentations - Templates (http://office.microsoft.com/en-us/templates/CT101172721033.aspx)

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.