01 juni, 2009

Google Apps: Fräschare utseende, gränssnitt och layout

Idag fann jag ett insticksprogram till Firefox som ger några av Googles webbapplikationer nytt utseende. Gmail har exempelvis fått en mycket proffsig "look" och där är även inloggningsfasen är inräknad. Se bilden nedanför.


(Klicka på bilden för att förstora) Logga in på Gmail med ny "look"

Insticksprogrammet är från Google Redesigned [1] via Globex Designs. Det innefattar inte bara ändringar i Gmail utan även Google Reader och Google Calendar. Se exempel på gränssnittet [2]. Flera bilder och exempel visas under alternativet "Screenshots" i menyn på sidan.

Om man tröttnar på de nya ändringarna kan man snabbt gå tillbaka till Googles egna design.

Källor
[1] http://www.globexdesigns.com/gr/
[2] http://www.globexdesigns.com/gmail/screenshots/03.jpg

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.