27 april, 2009

Cisco: Feature navigator

Jag vill tipsa er om en superbra webbsida som Cisco har skapat där man kan kolla upp vilka funktioner och plattformar man kan få tillgång till när man söker efter ett IOS för en Cisco enhet (t.ex router, switch). Webbsidan heter Feature Navigator [1] och används för att se vilka IOS som passar till vald modell.

Exempel
Hemma använder jag en c2610 router för labb och övningar. När jag ville kontrollera om den hade stöd för IPSec, brandvägg och IDS så sökte jag efter ett passande IOS via Feature Navigator [1].

Den är mycket användbar när man söker efter passande IOS för laborationer i Dynamips/GNS3.

Referenser
[1] Cisco Feature Navigator (http://tools.cisco.com/ITDIT/CFN/jsp/index.jsp)

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.