13 maj, 2008

Windows: Office 2007 Omvandla till PDF

Använder du Microsoft Office Word 2007? Har du alltid velat spara ett dokument i formatet PDF men inte orkat ladda ner eller köpa programvara som kan göra jobbet åt dig? I alla fall, Microsoft har släppt ett s.k. tillägg (eng. Add-in) som utökar Office Word 2007 med möjligheten att spara ner ett dokument som PDF.

Tilläggsprogrammet heter 2007 Microsoft Office Add-in: Microsoft Save as PDF or XPS och finns att ladda ner [1] från Microsofts hemsida.

Vill du veta mer?
PDF är en akronym för Portable Document Format och är ett format som gör att ett dokument ser likadant ut oberoende av plattform/operativsystem [2]. Om man vill öppna ett PDF-dokument kan man t.ex använda programvaran Adobe Reader [3] vilken är gratis att använda. Det finns även en Professionell version men den kostar pengar.

Referenser
[1] Ladda ner Office Word 2007 Save-As PDF XPF Add-in
[2] PDF definition med Google
[3] Ladda ner Adobe Reader

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.