Använder du Microsoft Office Word 2007? Har du alltid velat spara ett dokument i formatet PDF men inte orkat ladda ner eller köpa programvara som kan göra jobbet åt dig? I alla fall, Microsoft har släppt ett s.k. tillägg (eng. Add-in) som utökar Office Word 2007 med möjligheten att spara ner ett dokument som PDF.
Tilläggsprogrammet heter 2007 Microsoft Office Add-in: Microsoft Save as PDF or XPS och finns att ladda ner [1] från Microsofts hemsida.
Vill du veta mer?
PDF är en akronym för Portable Document Format och är ett format som gör att ett dokument ser likadant ut oberoende av plattform/operativsystem [2]. Om man vill öppna ett PDF-dokument kan man t.ex använda programvaran Adobe Reader [3] vilken är gratis att använda. Det finns även en Professionell version men den kostar pengar.
Referenser
[1] Ladda ner Office Word 2007 Save-As PDF XPF Add-in
[2] PDF definition med Google
[3] Ladda ner Adobe Reader
En blogg om teknik, IT, nätverk, programmering, servrar, nyheter och annat som intresserar.
13 maj, 2008
Windows: Office 2007 Omvandla till PDF
Etiketter:
adobe,
doc to pdf,
doc2pdf,
konvertera till pdf,
omvandla till pdf,
pdf,
plugin,
save as,
xps
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar