09 februari, 2008

Webbutveckling: Visa användbar information om din webbsida

Jag hittade en bra webbsida i natt som analyserar den webbsida man matar in till skriptet och som sedan visar simpel, användbar information. Det kan t.ex vara hur relevant innehållet är på sidan jämfört med meta-taggarna i head-sektionen, när webbsidan senast cachades, vilka länkar som finns på sidan och lite information om hur man kan optimera webbsidan ännu mer.

Länken till webbsidan som gör analysen finner ni här

Några av er kanske tycker detta är helt onödig information men själv tycker jag att det kan vara användbart ibland att kolla upp detta.

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.