22 februari, 2008

Mjukvara: Konvertera avi till DVD

Följande inlägg handlar om konverting till dvd "convert video to dvd, convert divx to dvd, convert xvid to dvd, convert avi to dvd, convert wmv to dvd".

Jag har hittat ett grymt program för konvertering av video till DVD. Programmet heter ConvertXtoDVD 3 (version 2.99.13.900 RC5 idagsläget) och är till och med på svenska. Men om man vill kan man byta språk enkelt via en meny.

Det finns stöd för otroligt många format och det positiva är att det verkligen fungerar bra jämfört med många andra program av denna typen. Gränssnittet är väl genomtänkt och utvecklarna har även lagt till en handfull användbara funktioner. Min favorit är att datorn stängs av automatiskt när en konvertering är slutförd.

Har man en film som är uppdelad på två eller flera skivor kan man lägga till alla filerna i projektet och sedan kan man välja att slå ihop dem till en enda film. Grymt!

En annan positiv egenskap är att det ingår ett brännarprogram för att bränna ut sitt projekt på en DVD. Allt är helt integrerat i mjukvaran. När projektet är utbränt finns det t.o.m en meny på skivan för val av scener, spela filmen med mera. Menyn kan man ändra manuellt i programmet och man kan även ladda ner nya menyer från webben om man känner för det.

Programmet får 9/10 i betyg för det är verkligen ett riktigt kap. Det får inte maxpoäng bara för att det inte visas någon förhandsgranskning när man lägger till flera videofiler. Det är något jag saknar.

För mer information hänvisar jag till programmets webbsida AVI to DVD Video Converter Software VSO

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.