31 oktober, 2008

WebbTips: De bästa antivirusprogrammen

Härom dagen fick jag ett nyhetsbrev som tipsade om några av de bästa antivirusprogrammen samt en liten beskrivning om varje. Det är en lista som har publicerats på bloggen Tommy K Johanssons [1] och jag tycker att den är väldigt bra för personer som inte har så mycket kunskap om virusskydd och vad som är bra och dåligt.

Själv rekommenderar jag Eset Nod32 för det segar inte ner din dator, det uppdateras ofta och det är snyggt designat med många avancerade funktioner. Jag använder det själv och tänker inte byta på ett bra tag. Kan även tipsa om Norton Antivirus / Internet Security för den vanliga hemanvändaren. Det använder mycket datorresurser men det har ett bra skydd som räcker.

Källor
[1] http://blogg.tkj.se/antivirus/

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.