02 september, 2008

Tips: Missa inte Spore

Ni har väl inte missat att spelet Spore [1] snart släpps i butikerna - ett spel där du leker gud och skapar och modifierar generna till din helt egna skapade varelse. Ett spel som enligt mig är revolutionerande inom IT-världen. Gud vad häftigt!

Hur har man lyckats programmera ett spel där man kan skapa vilken sorts varelse som helst och sedan programmera och bestämma hur den skall bete sig? Det är en fråga som skaparna bakom Spore verkligen har lyckats besvara genom att tillverka detta nya spännande spel.

Jag gillar ju att programmera och tänk vilken dröm det hade varit om man var med och utvecklade detta spel från idé till verklighet. Jag säger bara - "Wow!" Det bästa är också att speltillverkarna inte behöver tänka på att skapa några varelser eller figurer till spelet. Detta sköts av fans och entusiaster som redan har skapat över 3 miljoner olika sorters varelser [2].

Spelet släpps 4 September 2008 och jag tänker i alla fall köpa spelet. Hur ni gör väljer ni själva men testa åtminstone en demo-version och gör en utvärdering. Det är skaparna bakom Sims och andra kända spel som ligger bakom utveckligen - vilka är Maxis och EA.

Längtar otroligt mycket!

Källor
[1] http://eu.spore.com
[2] http://eu.spore.com/sporepedia/

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.