29 juni, 2007

PHP-Gtk2: Omvandla till EXE

Nu äntligen kan man omvandla PHP-Gtk2 + PHP5.1.6 till enskilda exe-filer (körbara filer). Det underlättar då för många som gärna vill dela med sig av sina skript och program till de som inte har en PHP-Gtk2 miljö installerad på datorn.

Hur är detta möjligt?
Jo, det finns ett program på Internet som heter PriadoBlender. Det använder sig utav ett mindre program vid namn embed.exe som lägger till PHP-Gtk2 skript i "Resources"-delen i den körbara filen. Fungerar på samma sätt som man lagrar bilder och andra småsaker i körbara filer.

Varför är detta bra att veta?
Detta kommer jag ta upp när jag skriver mina artiklar om PHP-Gtk2 som fungerar ungefär som en guide för de som vill veta mera om- och lära sig utveckla med PHP-Gtk2.

Del 1 i artikelserien om PHP-Gtk2 hittar ni här

Källor
http://www.priadoblender.com (gammal information)
http://pb.impressivegames.com

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.