22 november, 2006

Google och Blogger

Till er som inte har märkt det kan jag säga att Blogger.com ägs av Google. Det visste jag faktiskt inte förrän nu, men vad jag visste var att Google har gått in mer och mer i kampen om bloggar på Internet. Jag har också haft några tankar om Bloggers koppling till Google när man läser att man kan logga in med sitt Google-konto; exv Adsense - reklam, text/bildannonser med mera. Sedan också att man då kommer åt sina inställningar för exv Googles Adsense sida.

Hade först bara tankar om att Google och Pyra Labs samarbetade med Blogger projektet. Men så var så klart inte fallet. Vill ni läsa lite mer?

En sak är säker . . . Google kommer en vacker dag att regera över hela IT-världen.

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.