13 juli, 2007

Google: Nytt i världen

Som de flesta vet så förknippas Google med söktjänster inom olika områden. Men också med annonser och applikationer. En Google-representant VD Eric Schmidt har pratat om det tredje benet, vilket betyder att Google ska bygga upp en stor och täckande affärsverksamhet inom webbbaserade tjänster.

Ni som anade att Google försökt utmana Microsoft kan ha rätt. Det verkar som om de vill fortsätta med kampen om programvara och tjänster för oss användare. Enligt min personliga åsikt är det bara bra med konkurrens. Det ger bättre produkter och företagen kämpar med att locka till sig fler människor.

Källor
www.google.se
Tidningen Datormagazin

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.