15 maj, 2007

En dikt

"Det finns crackar och patchar. Det kan locka och fresta!
Det kan tända mitt heta begär!
Själva crackandet är inte det bästa
Det är glädjen att finna kunskap och lycka!"

"I den oerhört vackra assemblerkoden jag skådar!
Där tystnaden ligger och gryr
Finner jag kodning och kraft i ett!
Här finns skönhet och kodning som väcker förundran!
Här behövs cracking som skänker mig frid!"

av Waschman

För er som vill veta mer
* Cracking är när man tar sig in i program och IT system och ändrar eller förstör
* Assembler är ett programspråk
* En patch (crack) är en (oftast) modifierad exekverbar fil

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.