18 juni, 2008

WebbTips: Den grymma webbläsaren Firefox 3 har släppts

Igår släpptes den nya versionen av den så mycket populära och grymma webbläsaren Mozilla Firefox - Version 3. Den nya versionen bjuder på många nya förbättringar och bättre säkerhet.

Det är enklare att söka efter webbsidor som du har tidigare besökt genom att skriva in sökord i adressfältet där man skriver in en webbsideadress. Sökorden kan vara användardefinierade taggar eller helt enkelt ord i en titel för en webbsida. Detta är bara en liten bråkdel av alla förbättringar som erbjuds.

Tillägg 6/7-08
Jag har mottagit ett certifikat som bevis på att jag har deltagit i rekordförsöket gjort av Mozilla - skaparna av Firefox - ett rekord som lyckades. När Mozilla Firefox 3 släpptes så laddades programvaran ner av cirka 8 miljoner användare under 24 timmar. Det har alltså satts ett nytt världsrekord.

Ladda ner Firefox 3 här

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.