20 januari, 2009

Java: Filmer för totala nybörjare inom Java programmering (på engelska)

Jag vill tipsa er alla som vill lära er Java Programmering om en webbsida [1] där man kan se guider på engelska (kräver att man har Adobe Flash installerat) om hur man kommer igång med Java och texteditorn Eclipse, vilken egentligen är en IDE som står för "Integrated Development Environment".

Jag fann sidan genom att söka på Google efter "Java nybörjare".

Jag vill även passa på att tipsa er alla om en annan webbsida som är dedikerad till alla nybörjare inom Java [2]. Dock är webbsidan också på engelska men personligen tycker jag att den är väldigt lättläst.

Referenser
[1] Eclipse and Java for total beginners - video
[2] Java Beginner Tutorial

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.