30 juni, 2009

Semester: Sommar och härlig ledighet

Äntligen sommar och härligt väder är det också. Jag är ledig och ska snart i början på augusti börja förbereda inför min anställning på Halmstad högskola som labbinstruktör och lärare i olika datorkurser.

Det är så skönt att få bada i havet och temperaturen bara stiger och stiger, med senast uppmätta temperatur på 20-21 grader celcius vid Åsa camping i Halland. Jag umgås mycket med min flickvän och mina kompisar nu och sitter därför mycket lite vid datorn. Det händer att man ser efter om man har fått någon ny e-post nån gång ibland, men annars gör jag inte så mycket mer på datorn.

Detta leder naturligtvis till färre artiklar på bloggen, vilket det också har blivit nu den sista perioden i slutet av våren p.g.a. mitt examensarbete tillsammans med en klasskompis.

Artikelserien om PHP för riktiga nybörjare fortsätter att utvecklas och jag har redan skrivit några utkast på nästa del. Jag och en klasskompis tänker skriva mer om Cisco-nätverk nu till hösten, och under samma period kommer utvecklingen av en festivals webbsida komma igång på riktigt. Vilken festival det rör sig om tänker jag inte berätta. Det är mycket som är på gång och det börjar snart klia i fingerspetsarna inför nya artiklar och utvecklingsprojekt.

Försök ta del av sommaren vi har så mycket ni kan och när regnet kommer och när sommaren börjar nå sitt slut, då börjar man komma i fas igen.

Jag vill bara önska er alla en mycket trevlig sommar med många mysiga och härliga dagar i solen, skuggan, vattnet och där ni nu helst vill vara.

Glad sommar!

1 kommentar:

Henrik sa...

Trevlig sommar på dig med! Längtar tills nybörjarartiklarna kommer! :)

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.