21 november, 2008

WebbTips: Googles epost Gmail har fått snygga teman

Idag när jag skulle kolla min epost upptäckte jag att Gmail har fått en ny inställning som låter användarna ändra webb-tema, alltså ändra utseende på sin inkorg med mera. Jag gillar verkligen att de flesta av de nya temavalen är väldigt stilrena. Sedan fanns det ju ett tema som skilde sig markant med de andra - grön, svart och totalt förskräcklig är "Terminal". Visst att det är lite coolt med grönt och svart om man är datorintresserad men det temat är bara för mycket.

Mina fyra favoriter i nuläget är:
  • Minimalistiskt
  • Silverkant
  • Havsdröm (röd)
  • Planeter
Temat "Grafitti" var annars väldigt snyggt gjort men det var inget jag fastnade för.

Sammanfattningsvis kan jag säga att om ni har Gmail så tycker jag ni ska testa ändra ert tema till något snyggt, gulligt eller häftigt eller liknande som ni tycker om. Snyggt jobbat Google!

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.