19 februari, 2008

Design: Bloggens nya design

I går kväll fixade jag i ordning en ny design för bloggen. Det var först efter ett tips från en av mina vänner som jag bestämde mig för Brownie-liknande färger. Målet med förändringarna var att göra den lite fräschare och mer lättläst. Inspirationen kommer från flera olika webbsidor på Internet och några mallar från Wordpress. Sedan har jag även anpassat innehållet efter bildskärmar med upplösningen 1024x768. Jag tror att de flesta använder den upplösningen och väljer därför den istället för den rekommenderade upplösningen 800x600.

Jag är mycket nöjd med resultatet och om någon av er tycker att det är svårt att läsa materialet och artiklarna på bloggen får ni gärna höra av er.

- Waschman

Inga kommentarer:

Välkomna till bloggen

Välkomna ska ni vara kära besökare. Jag skriver om IT för att det är kul och för att jag vill dela med mig av information och kunskap. Jag försöker hålla bloggen så kategoriserad som möjligt för att ni enklare ska hitta intressanta länkar och artiklar.